diumenge, 11 de març del 2018

TALLER EMOCIONART



AL TALLER EMOCIONART VAM INTENTAR REPRODUIR L'EMOCIÓ QUE SENTÍEM A L'ESCOLTAR MÚSICA AMB L'AJUDA DE L'EXPRESSIÓ CORPORAL I LA PINTURA. 

A CONTINUACIÓ, US EXPLIQUEM COM ENS HO VAM FER PER  ACONSEGUIR QUE LES NOSTRES ORELLES ESCOLTESSIN, EL NOSTRE COR S'EMOCIONÉS I LES NOSTRES EXTREMITATS HO COMUNIQUESSIN.


L'INICI DEL TALLER VA COMENÇAR TOT MIRANT UNA PRESENTACIÓ DE DIAPOSITIVES AMB L’AJUDA DE L'ORDINADOR I EL PROJECTOR. 

LA PRIMERA DIAPOSITIVA ENS EXPLICAVA EL QUE FARÍEM AL TALLER. UTILITZARÍEM LA PINTURA I LA CÀMERA DE FOTOS, DE LA TAULETA (TABLET). TAMBÉ UTILITZARÍEM EL NOSTRE COS PER EXPRESSAR-NOS. 





A LES SEGÜENTS DIAPOSITIVES, VAM VEURE UNS QUADRES, UNES FOTOGRAFIES I UNS VÍDEOS D'UNS ARTISTES.

ELS QUADRES ESTAVEN PINTATS AMB ESPONGES I PEUS. L’AUTOR DELS QUADRES PINTATS AMB ESPONGES S’ANOMENAVA KANDINSKY. UN DELS QUADRES QUE VAM VEURE D’AQUEST AUTOR ERA UN QUADRE ON ES VEIA UN ARBRE AMB MOLTS COLORS.

 

A LES FOTOGRAFIES VAM VEURE PERSONES PINTANT AMB ELS PEUS I TAMBÉ VAM VEURE UN QUADRE-FOTO DE PETJADES A LA SORRA, L’ARTISTA DEL QUAL S’ANOMENAVA ANTONI TÀPIES. L’ALTRE AUTOR QUE VAM VEURE QUE PINTAVA AMB ELS PEUS S’ANOMENAVA ANTONI MIRÓ.


DESPRÉS VAM VEURE DOS VÍDEOS. EN EL PRIMER APAREIXIA UNA NOIA AMB CAPUTXA NEGRA QUE LI TAPAVA LA CARA. LA NOIA ANAVA PINTADA I DESCALÇA. LA CANÇÓ DEL VÍDEO ERA ESVARADA, HI HAVIA NENS I NENES QUE ELS AGRADAVA I NENES I NENS ALS QUE NO. EN EL SEGON VÍDEO, AL PRINCIPI, SORTIA UNA NOIA QUE ES PINTAVA LA CARA AMB ELS TRES DITS DE CADA MÀ I DESPRÉS BALLAVA, SALTAVA. TAMBÉ SORTIEN MOLTS INFANTS BALLANT AMB ELLA.

UNA VEGADA VISUALITZATS ELS VÍDEOS VAM PINTAR UNS MURALS AMB ELS PEUS I LES ESPONGES.

PER A FER EL MURAL DELS PEUS, VAM SUCAR ELS PEUS EN UNES SAFATES QUE TENIEN PINTURA NEGRE O GROGA. LLAVORS VAM POSAR UNA MÚSICA, LA VAM ESCOLTAR I SEGUIDAMENT HAVÍEM DE FER L'ESFORÇ DE MOURE'NS EN FUNCIÓ DEL QUE ENS TRANSMETIA LA MÚSICA. LA CANÇÓ DELS NENS I NENES AMB ELS PEUS NEGRES ERA UNA CANÇÓ TRISTA I TRANQUIL·LA, ANOMENADA “LA CANCIÓN MÁS TRISTE DEL MUNDO”. PER ALS NENS I NENES AMB ELS PEUS GROCS ENS VAN POSAR UNA CANÇÓ AMB MÚSICA FORTA I RÀPIDA.

DESPRÉS DE PINTAR AMB ELS PEUS I NETEJAR-NOS-ELS AMB AIGUA CALENTETA, VAM SORTIR  A FORA I VAM FER UN EXPERIMENT SEMBLANT. AQUEST COP PERÒ, PINTARÍEM AMB ESPONGES SOBRE UN MURAL QUE
TENÍEM PENJAT A LA PARET DEL PATI.



UNA DE LES DARRERES ACTIVITATS DEL TALLER VA SER, FER-NOS UNES FOTOGRAFIES DE LES NOSTRES CARES AMB LA TAULETA (TABLET) I ENDEVINAR L'EMOCIÓ QUE S'ESTAVA SENTINT: ESVARATS, TRISTOS, CONTENTS, ENFADATS, DE POR, ENRABIATS I/O ADORMITS.

PER ACABAR, VAM ANALITZAR ELS MURALS I VAM VEURE QUE EL MURAL DE PEUS GROCS AMB LA MÚSICA FORTA I RÀPIDA TENIA MÉS PEUS QUE EL MURAL DELS PEUS NEGRES AMB LA CANÇÓ TRISTA I TRANQUIL·LA.

DELS DOS MURALS QUE VAN SORTIR AMB ESPONGES, EN UN VAM TORNAR A PINTAR AL DAMUNT AMB COLORS DIFERENTS TOT ARROSSEGANT AQUEST COP LES ESPONGES IMITANT UNA MICA EL QUE HAVIA FET KANDINSKY EN EL QUADRE DE L’ARBRE. A L’ALTRE VAM AFEGIR LÍNIES I FORMES AMB ELS RETOLADORS POSCA COM HAVIA FET KANDINKY A L’ALTRE QUADRE.

AQUESTS SÓN ELS RESULTATS:


EmocionArt, peus 1


EmocionArt, peus 2

EmocionArt, esponges 1

EmocionArt, esponges 2



US PROPOSEM UN JOC:

ESCOLLIU PRÈVIAMENT 3 O 4 CANÇONS QUE SIGUIN FORÇA DIFERENTS (ALEGRES, TRISTES, RÀPIDES, LENTES, DE SONS ESTRIDENTS...)

1. UN DELS PARTICIPANTS ES POSA ELS AURICULARS I EXPRESSA CORPORALMENT EL QUE LI FA SENTIR LA MÚSICA QUE ESTÀ ESCOLTANT.

2. LA RESTA DE PARTICIPANTS HAN D'ENDEVINAR QUIN TIPUS DE MÚSICA ESTÀ ESCOLTANT I/O COM ES SENT QUI PORTA ELS AURICULARS.

LA SORPRESA I DIVERSIÓ ESTÀ ASSEGURADA!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada